Mimo, że każde dziecko jest inne – inne ma problemy, inne cechy charakteru, każde jest tak samo ważne, tak samo kochane, zauważane pojedynczo, traktowane indywidualnie. Dziecko jest nierozerwalną częścią społeczności przedszkolnej i już od pierwszych dni pobytu w przedszkolu można kształtować jego charakter, spojrzenie na świat i otaczającą go rzeczywistość. Naszym obowiązkiem jest nie tylko opieka sprawowana nad dziećmi i przygotowanie ich pod względem społecznym, emocjonalnym i psychofizycznym do podjęcia obowiązków szkolnych, ale wypracowanie takich metod i form pracy, byśmy mogli dotrzeć do każdego dziecka indywidualnie. Rozwijane są talenty dzieci i ich zainteresowania, organizowane są kąciki zainteresowań oraz różnorodne zabawy integracyjne. Dzieci biorą udział w rożnego rodzaju konkursach przedszkolnych jak i pozaprzedszkolnych. Mogą się wykazać w sferze plastycznej, sportowej, muzycznej, recytatorskiej i wielu innych.
- wspólne prowadzenie strony internetowej przedszkola
- rozmowy indywidualne,
- zebrania grupowe,
- zajęcia otwarte,
- zebrania ogólne,
- uroczystości,
- Rada Rodziców.
- Rady szkoleniowe dla rodziców
- opracowanie planu nadzoru pedagogicznego na każdy rok szkolny,
- wybór programów wychowania przedszkolnego i zmiany programowe (zestaw programów),
- pisanie planów miesięcznych pracy wychowawczo – dydaktycznej,
- wybór sposobów badania osiągnięć wychowanków – Arkusze Obserwacji Dziecka (AOD),
- zespołowe planowanie – harmonogramy (wycieczek, uroczystości, regulaminy, procedury, kontakty).
- Sporządzanie IPET do orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego
- Konstruowanie Planów działań wspierających dla dzieci z opinią z PPP
- Mają trudności w poznawaniu świata i komunikowaniu się z nim na skutek braku analizatorów zmysłowych.
- Wymagają w wyniku zaniedbań i błędów wychowawczych lub nieprawidłowości funkcjonowania systemu nerwowego, wychowania resocjalizacyjnego.
- Mają z powodu uszkodzenia narządów ruchu lub przewlekłej choroby ograniczoną zdolność do działania, ekspresji i aktywnego udziału w życiu społecznym.
- U których procesy poznawcze przebiegają w sposób nieprawidłowy, wskutek czego mają obraz poznawczy nieadekwatny do rzeczywistości, zdolność rozumowania ograniczoną poniżej normy i utrudnione przystosowanie do życia społecznego i pracy.